Търсене в този блог

понеделник, 2 декември 2013 г.

"Защо трябва да купим Acer от www.Notebook.bg?" - изненадата

Ето че наближава финалната права... "Днеска сряда, утре петък" са казали хората, но шест месеца ей така се изтърколиха и ето че остават само броени дни до финала на таз годишното SEO съревнование. И аз барабар "Петко с мъжете" се борих, още преборвах за голямата, още тлъста награда от 5000 лв. в брой, кеш и на ръка.
Майтапа на страна, но знаете ли какво? Утре състезанието ще свърши и честно ви казвам ще ми липсва.

Не се шегувам, ще ми липсва като допинг на български щангист ще ми липсва.
Лаптопите Acer ще ми липсват като тоалетна хартия на човек с разтройство.
Notebook.BG ще ми липсва като плейбек на чалга певица, ще ми липсва...

След тези встъпителни думи ще взема да стана сериозен и да напиша, това за което влезнах в blogger.com.

В заглавието написах "Защо трябва да купим Acer от www.Notebook.bg?" - изненадата. Ще се запитате, каква пък е тази изненада? Голяма, малка, приятна, неприятна, вкусна, пивка... Не, драги приятели.

Аз съм изненадата. Колкото и нескромно да звучи, но в началото не предполагах, че ще успея да класирам сайта си в първите десет резултата при търсене на заветната фраза: Защо трябва да купим Ейсър бля бля бля... изкриви ми се езика да я повтарям.

Наистина съм изненадан от себе си, и това го казвам съвсем сериозно. Нито разполагам с огромни и сериозни ресурси от знания и опит, нито зад гърба си имам десетки и стотици силни домейни или мрежи от микроблогове, нито съм професионален копирайтър.
Все пак аз съм предимно уеб дизайнер с познания за SEO, броят на клиентите ми се брои на пръстите на двете ръце, и не се занимавам професионално... въпреки, че все по-често се замислям.

Стартирах почти на шега с един случайно намерен дропен домейн acer-pacer.com.
От там нататък нещата просто се случваха, като основното към което се придържах беше стойностното съдържание, а то беше под форма на ревюта за Acer лаптопи, таблети и други мобилни устройства. Но като казвам ревюта не си мислете, че става въпрос за минималните 350 думи колкото да мине номера, а вътре бла бла, приказки от 1001 нощ. Опитах се наистина да бъда обективен и безпристрастен и ако прочетете подробно което и да е технологично ревю на ноутбук Acer ще разберете, че наистина вложих доста труд и ми отне доста време.

Но мисля, че усилията ми се възнаградиха. С много малко линкове, предимно от безплатни платформи, социални сигнали, тук там в блога на някой приятел, с помощта на Георги Талов и неговите безценни социалки, сега и Еди удря по едно рамо...

Допуснах една грешка, за която ме е яд. Почнах да оптимизирам основния домейн acer-pacer и като цяло резултата не беше лош - въртях се около 12-14-та позиция, а на третия месец точно преди официалното записване за надпреварата "Защо трябва да купим Acer от www.Notebook.bg?" аз се регистрирах със статията: http://acer-pacer.com/zashto-acer/zashto-tryabva-da-kupim-acer-ot-wwwnotebookbg.

И хайде в първи клас. Ако бях продължил да се боря с домейна може би сега щях да съм дооооста по-напред. Но пък си взех поука за следващия батъл...

Сега забелязвам, че благодарение на това мое странно хрумване, много често Гугъл класира и основния домейн и статията една след друга. Почти 8 дни двата резултата заемаха 11-то и 12-то място. Кой друг може да се похвали с два класирани резултата от един сайт :))) Това донякъде ме радва, понеже ми дава повод да си мисля, че acer-pacer се утвърди като авторитетен бранд, свързан с лаптопите Acer, а статията ми http://goo.gl/1wvs8D като достатъчно полезна и стойностна, за да се показва в първите десетина резултати.

Такъв е живота - човек се учи, докато е жив...
Но пък беше забавно, беше полезно и честно ви казвам: утре състезанието приключва и само някой да е обявил ново вдруги ден - аз се записвам.
Амин!

Няма коментари:

Публикуване на коментар